حباب

همه چی توقشنگترین لحظه از بین میره.درست مثل یه حباب. . .

حباب

همه چی توقشنگترین لحظه از بین میره.درست مثل یه حباب. . .

کاری به کار عشق ندارم!

 

نه!

کاری به کار عشق ندارم!

من هیچ چیز و هیچ کسی را

دیگر

در این زمانه دوست ندارم

انگار

این روزگار چشم ندارد من و تو را

یک روز

خوشحال و بی ملال ببیند

زیرا

هر چیزی و هر کسی را

که دوستتر بداری

حتی اگر یک نخ سیگار

یا زهرمار باشد

از تو دریغ میکند...

پس

من با همه وجودم

خود را زدم به مردن

تا روزگار، دیگر

کاری به کار من نداشته باشد

این شعر تازه را هم

ناگفته میگذارم...

تا روزگار بو نبرد...

گفتم که

کاری به کار عشق ندارم!

 

زندگی فراهم است

 

 

 


 

 قهوه های داغ صبح زود

دفتری برای خاطرات کهنه ای که بود

چشم های مهربان مادرم

شعرهای تازه ای که از بَرم

این همه برای من که بی لیاقتم

                               فراهم است

این همه . . .

           مگر برای زندگی کم است؟

پس چرا دوباره انقدر

            دلم گرفته است و خسته ام؟

پس چرا دوباره مثل یک مجسمه

                        بی صدا نشسته ام؟

پس چرا دوباره انقدر

                    لوس و بی خودم؟

پس چرا دوباره. . .؟

آه!

زندگی فراهم است

این منم

که آدم بدی شدم...


*فاضل ترکمن